onsdag 20. mai 2009

hjemme igjen fra sykehuset....:o)

Lagt inn av Schnuppehøna<3 kl. onsdag, mai 20, 2009
i dag har jeg vært skikkelig nervøs for hva som kom til å skje på sykehuset...jeg har så og si ikke sovet i natt...hehe...:o)

så når vi endelig kom på sykehuset kom vi inn til en kjempe koselig mannlig lege, husker ikke navnet hans da...;o)
vi snakka litt om hvordan snuppa antagligvis lå og hvordan hun har vært tidligere... han kjente litt på magen og sa at det virket som det var tverrleie...
tok så ultralyd og han fant hode til snuppa helt oppe på høyre siden, rompa hennes lå lengst ned men litt mot venstre mens føttene hennes var ned over mot åpningen... hehe...:o) lille turbotrollet det c....;o) men det er jo derfor jeg har følt at det er noe på vei ut, for hun ligger jo å sparker rett ut i åpningen....

Legen sa hvertfall at sånn hun ligger nå er det IKKE mulighet for en fødsel.....

han fortalte at de kunne prøve å snu henne, men siden jeg var kommet såpass langt kunne det være vanskelig... siden jeg har morkaka foran var det også en større sjangse for at det kunne gå galt.....
hvis man prøver å snu må man være fastende + at man blir gjort klar for ett eventuelt keisersnitt som brått må taes...

han prøvde å kontakte den legen som var mest erfaren med snuing for å høre hva hun syntes, men hun var opptatt med å få ut en baby med vakum...så da lot vi henne fortsette med det...;o)

jeg var egentlig veldig i tvil om hva jeg burde gjøre, men har hørt så mye negativt om snuing _ at de klarer det bare 50% av gangene....

Så da sa jeg til legen at hvis jeg kan velge selv, så tror jeg rett og slett jeg ønsker ett planlagt keisersnitt.... da veit jeg lixom hva jeg går til og det går stille og rolig for seg.... Ikke no problem sa han da, da bestiller vi ett keisersnitt.....

Jeg trodde det skulle bli litt vanskligere å få det som jeg ville, men han skjønte vel sikkert at jeg har vurdert det frem og tilbake hundre ganger også har jeg jo født før, så jeg er ikke redd for å "ødlegge" kroppen min som mange førstegangs fødende er.....:o)

Så nå venter vi bare på ett brev fra sykehuset om når den magiske datoen blir, legen trodde det ble i slutten av neste uke....:o) SPENNENDE!!!!

Snart blir jeg 2 barns mor...weehee....:o)

jeg ruer meg noe sinnsykt til keisersnittet da, for jeg har jo så sykt nåle skrekk.... men jeg har overlevd en hard fødsel så da skal jeg nok overleve dette også....:o) hehe...:o)

Noen andre som har erfaring med keisersnitt å dele med meg, så blir jeg veldig glad for det....:o)

ha en super kveld alle sammen....:o)

3 kommentarer on "hjemme igjen fra sykehuset....:o)"

Katrine K Fjeld on 20. mai 2009 kl. 21:50 sa...

Hallo!!! Sååå spennende å høre at det blir ks neste uke!! Jeg fødte vanlig m Natalie, men ks m twinsa!!! Det er ikke noe å grue seg til!!! Går såå bra se!!! Men selvsagt er det "vondtere" m ks,... Eller JA vondt å føde vanlig, men alikevel, ble jeg jo raskere frisk!! Men m ks, var det "sårere" over lang tid... ;-( Men GUD SÅ DEILIG å vite at bebisene kom, og jeg IKKE hadde vondt, der og da... ;-) GLED DERE!!! Men det dummeste av alt, er jo at du har tullemor fra før, og da kan du jo ikke løfte på 6 uker... Max bebisens vekt.. DET var vanskelig!!!
Nå blogger jeg også om dagen.. Bare å titte.. he he.. Artig.. Har selvsagt ikke holdt på så lenge, men denne gang skal jeg holde ut( blogget i fjord også, men det stoppet opp..)nå: katrine78.blogspot.com
Nå er det straks sengedags!! Vi snakkes!!!

Klem klem

PS, Som sagt, IKKE NOE Å GRUE SEG TIL!!!!

Katrine K Fjeld on 20. mai 2009 kl. 21:52 sa...

Å huff.. leste over det jeg har skrevet,.. og det står jo SÅÅ dumt.. Ikke det dummeste av alt.. at du har amelia.. Men det er "dumt" pga løftinga.. Huff... Så dum jeg er... hehe.. Sorry, men missforstå meg rett!!!
;-)

God natt!!

Klem klem

Schnuppehøna<3 on 20. mai 2009 kl. 22:16 sa...

hehe...;o) jeg skjønte hva du mente da...:o) magnus får fri 2 uker med betalt etter fødsel og hvis jeg ikke er i form etter det blir vel enten han eller jeg sykemeldt så han kan ta seg av amelia, så jeg håper det funker...:o)

så du har begynt å blogge du også...:o) da skal jeg følge med vettu....:o)

nå er det nattan for meg...:o) snakkes da....:o)

klem

Legg inn en kommentar

 

Schnuppehøna Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal