mandag 14. september 2009

om oppussing, vepsestikk på rompa, barna , NAV og en super sjef....:o)t

Lagt inn av Schnuppehøna<3 kl. mandag, september 14, 2009
lille Mathea gullet som ligner veeeeldig på mamman sin når hun var baby...hihi....:o)



Store Amelia gull, vakre lille jenta mi.....:o)


Nå er vi endelig ferdig med å pusse opp rommet vårt og det har jo bare blitt såååååå fint....:o) jeg er super fornøyd...:o) Pappan min og ikke minst Magnus har vært veeeldig flinke....:o)
skal legge ut bilder (bare jeg får tatt noen, nå ligger nemlig mathea der inne og sover) :o)

Og JA!!! jeg har fått vepse stikk på rompa og det gjør vooooondt!!! ikke le...;op jeg klarte selvfølgelig å sette meg på en halv død veps og da var den så frekk at den stakk meg!!!! hallo liksom, dårlig gjort altså...hehe....;o) tror aldri jeg har hoppet så fort opp av en stol noen gang som jeg gjorde da...hi hi...sikkert litt av ett syn ja....:o)

ellers så har barna det så bra c....:o) eller begge to er litt forskjøla nå da, men hvem er ikke det...?? :o) Amelia fikk faktisk falsk krupp her om dagen, det var ikke noe gøy...men jeg skjønte med en gang at det var falsk krupp så jeg tok på henne ett pledd så gikk vi ut og satt oss... siden hun har vært litt tett i pusten før har vi fått ventoline spray og effedrin hostesaft som jeg ga henne og da ble hun bra nesten med en gang.....:o)
Barnehagen går det også veldig bra i....:o) hun koser seg veldig der, og det er ikke noe gråting når jeg går....:o) *smile*

Og lille Mathea mor er fortsatt så blid og fornøyd som det går ann å få blitt...:o) vi har prøvd med litt sviskemos i dag od DET var rart å spise ja...hihi...:o) tar nok en stund før hun venner seg til å spise mat...:o) med amelia tok det over 2 måneder fra jeg begynte til hun spiste en hel porsjon grøt...så satser på at det gjør det med mathea også...

jeg tok forresten ett bilde av mathea ista og det var akkuratt som å se meg når jeg var liten..helt sprøtt altså...:o) sendte det til mamma og hun ble helt satt ut...hihi...:o) da har vi en jente som er snytt ut av nesa på pappan sin og en som er snytt ut av nesa på mamman sin...litt morro da...:o) men de er også lik hverandre, det er jo litt rart...:o)

Så har vi jo mine bestevenner da, de som sitter på NAV kontoret...det er så utrolig vanskelig for dem å hjelpe meg...kan ikke skjønne hvor problemet ligger...
men jeg har hørt med flere som har "truet" med advokat og da har alt ordnet seg... så det er dessverre neste skritt vi skal ta... jeg ringte faktisk ett advokat firma ista for å forhøre meg litt, og han syntes også det hørtes veldig rart ut...men skulle han sette seg mer inn i saken kostet det penger for vi hadde ikke krav på fri rettshjelp...men NAV veit jo ikke at vi ikke har noen advokat...hihi....:o) så vi får se hva som skjer når vi tar den tonen da....:o)

i dag har jeg forresten vært på møte på jobben og skrevet en handlings plan på uønska deltid..og da fortalte ho som er team ansvarlig at jeg plutselig har gått opp i stilling...:o) ikke mye da men fra 49,12% til 57, ett eller annet% og alle monner drar, eller hur...??? :o) mitt ønske er hvertfall 80% fast så kan jeg velge de andre 20% når det passer meg....:o)
virksomhets lederen min fortalte også at de skal bygge på boligen, noe som gjør at de må opprette flere stillinger...så da får jeg kanskje de 80% jeg har lyst på etter hvert da....:o) jeeeejjjj....:o)

Han (virksomhets lederen) syntes også at det var helt tragisk det greiene med NAV så han tok mange telefoner for å sjekke ut for meg...super snilt...:o) men han ble ikke så mye klokere han heller...hihi...:o)
men hun ene han snakka med sa at de hadde bare fått beskjed om at de ikke forandrer deknings graden, men hun viste ikke jus lovene på det da....og det betyr jo bare en ting: de som jobber på NAV kan jo ikke en dritt!!!! hehe...:o)

ja ja...dette ble ett langt innlegg.... sånn skjer innimellom...;o)

i morgen har jeg INGENn planer...gud så deilig....:o) da tror jeg faktisk at jeg skal legge meg litt sammens med Mathea etter vi har kjørt Amelia i barnehagen...DET skal bli godt...jeg tror faktisk ikke jeg har sovet en eneste gang på dagen med henne etter hun kom til verden...det er litt sprøtt... med amelia sov jeg nesten hver gang hun sov... men man har jo ikke tid til sånn tull når man har 2 barn...;o) men i morgen da er det lov......:o)

vi blogges:o)

*****KLEM*****

1 kommentarer on "om oppussing, vepsestikk på rompa, barna , NAV og en super sjef....:o)t"

Linn on 14. september 2009 kl. 22:49 sa...

Sov med vesla i morgen du,fullt fortjent skjønner jeg når jeg leser dette innlegget :D

Legg inn en kommentar

 

Schnuppehøna Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal